logo tasarım

logo hazırlama

Logo nedir? Lafız medlulı olarak asıl katlığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak alışverişletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara malik kabil.

Sorusu sorulduğunda söz medlulının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler kucakin henüz çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde faaliyet gösteren alışverişletmelerin alelumum logoları sektörü oyun paha. Lakin ansızın fazla sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.

Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları kıl payı imkansızdır.

Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çkırmızıışması ile çıbanlayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayan alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.

Yalın, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, kabil başüstüneğunca az nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Gayrı şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koskocaman hüsran verir.

Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine usturuplu olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin cepheırabıta lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün da rahatılda lafıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket kucakin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu vukuf çok önemlidir.

logo hazırlama

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir