Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online hileışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri derunin kritik olan bu dü meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazımızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı daha hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çhileışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı ustalıklemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çhileışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek derunin meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı beş altı daha hevesligelgel.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO derunin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi derunin yeni bir ödeme yapılmaz.

Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.

Bu dü dijital pazarlama mealı arasındaki bir öbür önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çhileışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer temizışı katkısızlar.

Bu dü meal, derunerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çhileışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise maksat daha ticari evetğu derunin derunerikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Fakat bu kabul etmek değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha düzgün evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir