Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı toplum içre kıymeti olan , kapasite, biçimci ve vesair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tümüdür.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Yetişek; bireyin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değdavranışme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı gestaltlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin ammaçlarına muvafık ) değdavranışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakılırsa;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde değdavranıştirilmesi ammaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değdavranışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç zemin öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler bâtınin aynıdır. Amaçların içeriği ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa değdavranışebilir, ama sürecin doğkakımı değdavranışmez.

Yetişek kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biraşırı filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna konusunda farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü tanımı şudur: Yetişek, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değdavranışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içre eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değdavranışikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.

Yetişek, insanoğlu bâtınin hayat boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere muvafık olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin davranışletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi yürütmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belirli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise spontane vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir tip olarak ele allıkındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç zemin ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; mektep içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, mezuniyet, sınav payanları kabil mergup davranış değdavranışiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir